• Екскурсія в Чорнобиль
  • Головна
  • Одноденна екскурсія в Прип’ять та Чорнобиль
  • Приватні тури в Чорнобиль
  • Дводенний тур до Чорнобильської зони 20-21.03.2021
  • Про нас
  • Наші контакти
  • Медіа – фото і відео
  • UA (UA)
    • EN (EN)
    • RU (RU)
  • Головна
    • Подарунковий сертифікат
    • Мій обліковий запис
    • Крамничка
    • Блог та новини
  • Придбати тур
    • Одноденна екскурсія в Прип’ять та Чорнобиль
    • Приватні тури в Чорнобиль
    • Дводенний тур до Чорнобильської зони 20-21.03.2021
    • Додавання кількох учасників туру
    • Знижки та акції від Chernobyl Zone – Radioactive Team
  • Про нас
    • Гарантії
    • Відгуки Чорнобиль туристів, Прип’ять
    • Гіди Чорнобиля. Radioactive Team
    • Знайомство з Chernobyl Zone, команда Radioactive Team
    • Аеро фото і відео зйомка з дрона
    • Фотографія в Чорнобильській зоні відчуження від Антона Юхименко
    • ЗМІ про нас
  • FAQ
  • База знань
  • Медіа – фото і відео
  • Контакти
    • Служба підтримки
  • UA (UA)
    • EN (EN)
    • RU (RU)
0

ФОТОГРАФИЯ В ЧЕРНОБЫЛЬСКОЙ ЗОНЕ ОТЧУЖДЕНИЯ ОТ АНТОНА ЮХИМЕНКО Фотосъемка в Чернобыльской Зоне Отчуждения является таким же естественным процессом, как организация движения общественного транспорта в крупном населенном пункте. Фактически любой посетитель Зоны никогда не отказывает себе в удовольствии по фотографировать уникальные постапокалиптические пейзажи оставленной некогда человеком территории. Некоторые гости ЧЗО снимают кадры исключительно для личного архива, кто-то стремится сделать портрет на фоне какого-нибудь запоминающегося объекта, отдельным людям нужны снимки для подготовки репортажей и отчетов, чтобы поделиться своими впечатлениями с окружающими. Также есть еще такой немаловажный аспект, как профессиональная фотосъемка в Зоне Отчуждения. Это не просто пощелкивание кнопкой спуска затвора, это искусство отражения эстетики заброшенной постапокалиптики с последующим эмоциональным донесением для массовой аудитории. Что представляет сегодня собой профессиональная фотосъемка в ЧЗО? Какие методы и приемы используют фотографы при подготовке своих кадров в эих местах? Наконец, что необходимо знать фотолюбителю, которому еще предстоит приехать в Зону? На эти и другие вопросы любезно согласился ответить Антон Юхименкоm0l0ch, руководитель портала “Чернобыльзон“, который имеет многолетний стаж фотосъемки Чернобыльской Зоны Отчуждения.

– Антон, скільки років Ви вже знімаєте Зону Відчуження?
У Зону перший раз я потрапив в 2006 році. Тоді я знімав на Canon 350D, це була моя перша цифрова дзеркальна камера. Досвіду тоді було мало, і зараз мені навіть соромно показувати ці знімки широкому загалу 🙂

image– Чи є які-небудь зараз обмеження на фотозйомку в цих місцях?

На даний момент діють обмеження на зйомку КПП Чорнобильської зони і локального периметра ЧАЕС (тобто все те, що знаходиться за колючим дротом), це системи відеоспостереження, пости охорони, розташування слідових смуг і т.п. Забороняється також знімати співробітників МВС України. Решта місць фотографувати можна без будь-яких обмежень.

– У чому специфіка і особливості фотозйомки в Зоні?

– Я б сказав так: специфіка зйомки в тому, щоб при виборі цікавого і незвичайного ракурсу, щоб не провалитися в відкриту стічну яму без люка. Це досить нагальна проблема, і ми завжди попереджаємо своїх туристів про цю небезпеку. Оскільки всі намагаються зробити незвичайний кадр, не допустити повторення вже заїжджених ракурсів, фотограф буквально згинається в різних позах і навіть при деяких ситуаціях лягає на землю. Це загрожує певними наслідками, такими як можливість забруднити техніку і вимазати її радіонуклідами, забруднитися самому, забруднити фотосумку та інші аксесуари. За правилами зони все “брудні” предмети підлягають вилучення і ця людина, безумовно, не пройде дозиметричний контроль на КПП “Лелев” і “Дитятки”.

– Багато фотографів ретельно підходять до питання обробки фотографій Зони Відчуження: використовують всілякі пресети, ефекти, фільтри. З іншого боку, є думка, що Зону потрібно показувати саме такою, якою вона є, без додаткових фарб. Який метод використовуєте особисто Ви?

– Особисто я експериментував з різними ефектами, коли починав знімати. Потім прийшов до висновку, що більшість ефектів просто псує першозданний вигляд фотографії, при цьому втрачається частина її колориту, а саме цим і особлива Зона відчуження. Зараз я використовую зв’язку RAW + Lightroom (як обробник равів), і все що я роблю з фото в Лайтрум, це граюся з повзунками в залежності від освітлення кадру, колірної насиченості і тіней. Фотошоп мені потрібен щоб повісити свій копірайт на картку. Одна справа – студійна зйомка і ретуш фотографії, а інше – Зона відчуження, коли потрібен абсолютно інший підхід до зйомки.

image – Перейдемо до фототехніки. На що Ви знімаєте Зону і які об’єктиви найбільш затребувані у вас особисто? Який об’єктив, на Вашу думку, найбільш універсальний для зйомки цих місць?

– Зараз я знімаю на Canon EOS 5D Mark II, найчастіше використовую два скла, це Canon 17-40, і Canon 70-200. Іноді я ставлю Helios 44 через перехідник, так як жоден об’єктив не зможе дати таке надзвичайно красивий ефект боке, який малює цей радянський об’єктив. Рідко використовую 50мм. Дуже хороший при зйомці 24-105, якщо немає інших стекол. З плівкових камер у мене є середньоформатний Arax-60 MLU (тюнінгований варіант Києва-60). Під настрій можу знімати тільки на плівку.

– Пурпур, сепія або ЧБ – наскільки це вдалі колірні відтінки для нинішньої Зони Відчуження?

– Як я вже зазначав вище, раніше мне приходилося активно використовувати різні відтінки і ефекти. Зараз я вважаю, що найбільш доречно передавати Зону саме такою, якою вона є. Ми з Вами живемо в епоху цифрової фотографії, а головне – кольорової. Використовуйте частіше колір, не потрібно загострювати свою увагу на ЧБ, сепії або пурпурі, так як найчастіше ці ефекти використовують для того, щоб “підтягти” невдале фото. Звичайно, є і моменти, коли скажімо в ЧБ картка буде виглядати краще, ніж в кольорі, особливо в портретній зйомці.

– Інфрачервоний світлофільтр не використали? Останнім часом фотографи люблять застосовувати цей ефект в своїх роботах.

– На жаль, так жодного разу і не вдалося використати IR-фільтри в своїй роботі. Сподіваюся, що незабаром мені вдасться все-таки подивитися на зону через інфрачервоний діапазон.

– Графіті в місті, так само як і постановочні предмети (ті ж ляльки в дитячих садках в спеціальній позі і ракурсі) – це добре чи погано?

– Дуже складне питання. Відповідь на нього теж буде неоднозначною. Скажу відразу, що я не є прихильником залишати всякі написи або малюнки в Місті, розставляти предмети для вдалого кадру, але деякі ляльки в певних місцях і позиціях викличуть у глядача більше емоцій, ніж чим би вона лежала захованою в якомусь кутку дитячого садка. Теж стосується і графіті, деякі з них дуже символічні й уже є невід’ємними атрибутами Прип’яті, а деякі не становлять жодного інтересу і артового навантаження. У будь-якому випадку, акти жорсткого прояву вандалізму повинні припинятися.

image– У Зону відчуження приїжджає сьогодні багато відвідувачів з дзеркальними фотоапаратами і майже всі з них роблять фотографії цих місць. Як відрізнити фотографа любителя від фотографа професіонала?

– Скажу відразу, що зняти шедевр можна навіть на найпростішу камеру. Один плюс хороших дзеркалках – це більш широкий діапазон передачі кольорів і можливість зйомки в RAW. Оскільки саме RAW і дає можливість “гри” з кадром, по-суті це цифровий негатив. Ще краще, якщо ваша камера оснащена повнокадровим датчиком (аналог розміру плівки 35-мм камери), тому що якість знімків зростає в сотні разів. Відрізнити любителя від професіонала можна за багатьма параметрами результатів зйомки. Це і ракурс, і сюжет картки, насиченість, колір, тому що через правильний вибір налаштувань камери фотографії можуть разюче відрізнятися одна від одної. Особисто я себе відношу до любителів, бо бачу багато недоліків в своїх роботах, але намагаюся звичайно вдосконалювати свої навички.

– Самокритично. Припустимо, у Вашій групі туристів є людина з фотоапаратом, освітлювальними приладами, додатковими об’єктивами і штативом. Очевидно, що йому дуже багато потрібно часу, щоб зробити дійсно хороший кадр, однак це буде сильно гальмувати пересування групи. Як вирішуєте проблему в такому випадку?

– В такому випадку ми, звичайно ж, кілька обмежуємо творчі “потуги” такої людини. Справа в тому, що в рамках групових поїздок ми не можемо передбачити виділення більшого відрізка часу якомусь одному “обраному” туристу. У всіх туристів в наших групах рівні права, і ми завжди просимо взаємної поваги один до одного. Інший випадок – індивідуальні поїздки. Тут вже весь час виділяється одній людині, або скажімо групі фотографів, так як поїздка збирається виключно під них. За свій багаторічний досвід скажу, що зняти хороший кадр і відчути атмосферу ЧЗВ можна тільки самому особисто, без групи.

– У чому секрет підготовки успішного кадру Зони Відчуження?

– В удачі та настрою фотографа. Як приклад, можна взяти якийсь один осінній день в Зоні. Коли буде лити дощ, осінні фарби і унікальна колірна гама з переважаючим жовтим відтінком ніколи не проявлять себе в повній мірі, а такий кадр вийде вкрай депресивним. Інша справа – коли небо буде синім, з яскравим сонцем, тоді кадр вийде більш насиченим. Всі знають, що основа фотографії – це світло. Немає світла – немає хорошого знімка. Це і є удача – потрапити у вдалий погодний час. Від настрою залежить теж багато. Якщо фотограф перебуває в поганому стані, це обов’язково позначиться на загальному настрою його знімка. До процесу зйомки потрібно підходити відповідально, якщо звичайно відзнятий матеріал захочеться показати широкому загалу, готувати себе і налаштовувати на позитивну хвилю.

image– Яка пора року є найбільш атмосферної для фотозйомки?

– Безумовно, це осінь. Звичайно, красу ЧЗВ можна відобразити у будь-який порі року, але тільки осінь в Зоні сприймається як щось особливе, адже це унікальне поєднання фарб: гри світла і тіней, особливого тільки для осінньої погоди. Особисто я завжди чекаю осінь, виділяю свої фінанси і прямую у Зону без групи, щоб встигнути передати ще ті моменти ЧЗВ, які у мене залишилися не реалізовані.

– Чи є у Вас улюблені ракурси або місця для зйомки в Прип’яті?

– Звичайно є. Їх можна виявити за моїми знімками. Я намагаюся доводити все до більш-менш адекватного стану за своїми мірками, тому деякі кадри я перезнімаю для кращого відображення емоційного навантаження певних місць в Зоні Відчуження.

– Вам подобається використовувати фішай-об’єктиви в Зоні?

– Дуже рідко. “Риб’яче око” дуже специфічний, і його постійне використання небажано. Можна зробити окрему серію із застосуванням цього скла і зупинитися на цьому. Можна перезняти такий об’єкт як “Дуга-1”, скажімо, для більш кращого відображення масштабів будівництва цього величезного військового об’єкта. Але постійне використання цього скла вузько обмежує можливості фотографа.

– Не секрет, що ЗГРЛС «Дуга» є дуже потужним об’єктом і фотографи щоразу мучаються, щоб обрати найбільш оптимальний ракурс для фотографування, так як повністю вона в об’єктив не влазить. З якої точки найзручніше знімати «Дугу»?

– Залежить від того, що саме фотограф хоче передати знімком. “Дуга” цікава і проекціями своїх конструкцій, і панорамою, яку краще знімати з підліска в 50 метрів від підніжжя об’єкта. Кращі знімки, звичайно ж, досягаються за допомогою ширококутних об’єктивів.

image– Чи не розкриєте секрет, що потрібно зробити, щоб отримати гарний знімок НБК та ЧАЕС в нічний час з “мосту смерті”?

– (Сміється) Приїхати в нашу дводенку в листопаді або грудні. Пізніший час заїзду в готель дозволяє до останнього дозволеного часу перебування в Прип’яті зняти ЧАЕС з унікальною підсвіткою. Темніє рано і, мабуть, це єдина пора року коли можна зняти вечірню ЧАЕС в рамках легального туру.

– Ви себе вважаєте фотографом або фотохудожником?

– Я вважаю себе аматором … Звання фотографа в повному сенсі цього слова – справді почесне і я вважаю, що тут необхідні певні навички. Фотохудожником бути мені не дано, з причини відсутності часу на це. Тут вже доводиться обирати, або займатися організацією турів в Чорнобильську Зону Відчуження, або повністю віддавати себе фотографії.

– Чи є крім Вас ще професійні фотографи Зони Відчуження? Кого б Ви хотіли виділити зі своїх колег?

– (Сміється) Ви вперто називаєте мене професіоналом, але це не зовсім так. Хотілося б виділити фотографії Michael Forster Rothbart, Олександра Купного (в минулому дозрозвідника ОУ “Укриття”), Ігоря Костіна, як одного з перших п’яти фотографів що побували в перші дні після аварії біля 4-го енергоблоку. Тому що, коли порівнюєш смислове навантаження робіт цих фотографів, мимоволі думаєш, що всі твої кадри – це звичайна дрібна порошинка в величезному світі Чорнобильської фотографії.

– Чи є сьогодні комерційний попит на фотографії Зони Відчуження? Чи зверталися до Вас аніматори, 3-D дизайнери, чи інші зацікавлені в придбанні знімків з Зони?

– Так, випадки звернень були. Але до продажу знімків компаніям не доходило. Єдине, що я постійно зустрічаю – це незаконне використання моїх знімків на десятках сайтах в оформленні елементів дизайну, в галереях або просто на сторінках людей.

image– У 2009 і в 2011 році в Москві проходили фотовиставки «Хочемо, щоб пам’ятали», де були представлені фотороботи з Зони. Чи планується щось подібне в найближчому майбутньому?

– У найближчому майбутньому плануються масштабні заходи з нагоди 30-ї річниці аварії на ЧАЕС. Цілком можлива і організація фотовиставок з залученням знайомих фотографів. У будь-якому випадку ми повідомимо громадськість необхідною інформацією, як тільки у нас буде порозуміння щодо загальних організаційних моментів.

– Наскільки мені відомо, свого часу на «Чорнобильзон» існувала опція прийняття заявок на зйомку квартир колишніх жителів Прип’яті. Чи звертаються сьогодні прип’ятчани за знімками своїх квартир?

– Така опція є, але реалізована вона зараз через проект addyour.name (Адресна книга Прип’яті з докладною онлайн-картою міста). Особисто я не займаюся обробкою таких заявок через велику завантаженість проектом Chernobyl Zone.

– Ну і наостанок, поділіться, будь ласка, Вашими найбільш успішними і улюбленими знімками з Зони
– Я дуже критично ставлюся до своїх знімків. Буває навіть, що, часом, відзнімеш 1000 кадрів за один виїзд в Зону, а дійсно гідного знімка отримати не вдалося. З тих робіт, які мені не соромно показати моїм друзям і всім, хто цікавиться, я б виділив наступні
  • Всі права захищено. Проект "Экскурсії в Чорнобиль з Chernobyl Zone" © 2006-2021, Radioactive Team

    Нас високо оцініли на сайті TripAdvisor

  • Служба підтримки

    +38095 000 1986

    Київ, Україна

    Пн-Пт 10:00 – 20:00

  • Instagram

    chernobylzone

    View

    Feb 26

    Open
    📷 Центральная стела города Припять.

Интересный период начался, пока еще много снега лежит, а солнце уже хорошо греет, растапливая лед и снег, при этом образуется много луж.

Ну а лужи мы используем как элемент в фотографии :)

🇺🇸 ENG: The central stele of the city of Pripyat.
An interesting period began, while there is still a lot of snow, and the sun is already warming well, melting ice and snow, and many puddles are formed.
Well, we use puddles as an element in photography :)

#pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned  #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина 
#сталкер

    📷 Центральная стела города Припять.

    Интересный период начался, пока еще много снега лежит, а солнце уже хорошо греет, растапливая лед и снег, при этом образуется много луж.

    Ну а лужи мы используем как элемент в фотографии :)

    🇺🇸 ENG: The central stele of the city of Pripyat.
    An interesting period began, while there is still a lot of snow, and the sun is already warming well, melting ice and snow, and many puddles are formed.
    Well, we use puddles as an element in photography :)

    #pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина
    #сталкер
    ...

    chernobylzone

    View

    Feb 22

    Open
    📷 Кто как, а мы ждем осени. Наиболее атмосферный период для съемки Зоны отчуждения. Приготовили для вас подборку фото.

🇺🇸 Who else, but we are waiting for autumn The most atmospheric period for shooting the Exclusion Zone. We have prepared a selection of photos for you.

#pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned  #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер

    📷 Кто как, а мы ждем осени. Наиболее атмосферный период для съемки Зоны отчуждения. Приготовили для вас подборку фото.

    🇺🇸 Who else, but we are waiting for autumn The most atmospheric period for shooting the Exclusion Zone. We have prepared a selection of photos for you.

    #pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер
    ...

    chernobylzone

    View

    Feb 20

    Open
    📷 Друзья! Сегодня в 17.00 состоится стрим на нашем YouTube-канале. 

- Мы обсудим неточности в сериале «Чернобыль» от HBO. 
- Разыграем тур в Припять! 
- И просто пообщаемся с вами про Зону. 
Будем рады всем! 

☢️ Специальный гость - Юрий Татарчук, человек, который знает про Зону все!

#pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned  #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер

    📷 Друзья! Сегодня в 17.00 состоится стрим на нашем YouTube-канале.

    - Мы обсудим неточности в сериале «Чернобыль» от HBO.
    - Разыграем тур в Припять!
    - И просто пообщаемся с вами про Зону.
    Будем рады всем!

    ☢️ Специальный гость - Юрий Татарчук, человек, который знает про Зону все!

    #pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер
    ...

    chernobylzone

    View

    Feb 18

    Open
    Вид на ДК "Энергетик". Закат солнца / View of the Palace of Culture "Energetik". Sunset.

#pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned  #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер

    Вид на ДК "Энергетик". Закат солнца / View of the Palace of Culture "Energetik". Sunset.

    #pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер
    ...

    chernobylzone

    View

    Feb 15

    Open
    Вид на НБК со стороны сгоревшего "Рыжего Леса".

Настоящая пост-апокалиптичная картина...

#pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned  #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер

    Вид на НБК со стороны сгоревшего "Рыжего Леса".

    Настоящая пост-апокалиптичная картина...

    #pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер
    ...

    chernobylzone

    View

    Feb 12

    Open
    Чернобыльские лошади Пржевальского.

Наш новый выпуск о Лошадях Пржевальского в Чернобыльской зоне отчуждения.

Мы позвонили Денису Вишневскому, руководителю научного отдела Чернобыльского биосферного заповедника, и попросили его рассказать про этих красивых животных современной Зоны. Сайт заповедника: https://zapovidnyk.org.ua/
​

Лошади обитают в Чернобыле с середины 90-х, и сейчас, по оценкам ученых, их насчитывают более 120-140 особей.
Мы сняли лошадок в их привычной среде обитания, словили моменты как они кушают, и гуляют. Напомним, Лошади Пржевальского это дикий вид лошадей, и фактически, когда вы смотрите на них - то смотрите на прошлое нашей планеты.

Если вам понравился такой формат видео - поддержите нас лайком и подпиской!
Съемка и монтаж - Антон Юхименко.
Проект выражает особую благодарность Денису Вишневскому, который нам помог в рассказе про лошадей.

#pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned  #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер

    Чернобыльские лошади Пржевальского.

    Наш новый выпуск о Лошадях Пржевальского в Чернобыльской зоне отчуждения.

    Мы позвонили Денису Вишневскому, руководителю научного отдела Чернобыльского биосферного заповедника, и попросили его рассказать про этих красивых животных современной Зоны. Сайт заповедника: https://zapovidnyk.org.ua/
    ​

    Лошади обитают в Чернобыле с середины 90-х, и сейчас, по оценкам ученых, их насчитывают более 120-140 особей.
    Мы сняли лошадок в их привычной среде обитания, словили моменты как они кушают, и гуляют. Напомним, Лошади Пржевальского это дикий вид лошадей, и фактически, когда вы смотрите на них - то смотрите на прошлое нашей планеты.

    Если вам понравился такой формат видео - поддержите нас лайком и подпиской!
    Съемка и монтаж - Антон Юхименко.
    Проект выражает особую благодарность Денису Вишневскому, который нам помог в рассказе про лошадей.

    #pripyat #chernobyl #chernobylhbo #chernobylzone #abandonedplaces #abandoned #urbanphotography #urban #urbex #urbexphotography #ghosttown #instagood #photooftheday #ukraine #stalker #припять #чернобыль #зонаотчуждения #украина #сталкер
    ...

    Следуйте в Instagram
  • Придбати тур
  • Гарантії
  • Публічний договір-оферта
© 2006-2021, Chernobyl Zone - Radioactive Team | +38095 000-1986